ponedeljek, 8. februar 2010

Zakaj DVD?

Odločitev za DVD Hatha flow sadhana in Vinjasa flow sadhana se je porodila iz silne želje predstaviti orodje, ki služi umiritvi miselnega toka. Naš um večino časa spominja na opico, ki skače iz veje na vejo in se ne umiri. Praksa, ki je predstavljena na obeh DVDjih nas preko telesa, diha in pozornosti z dinamiko obrne navznoter.



Praksa joge na blazini nam skozi raziskovanje osmih členov Ashtanga joge (kot je opisano v Patanjalijevih Joga sutrah) ponuja rast na vseh področjih našega življenja. Naj jih naštejem:
1. Jama
2. Nijama
3. Asana
4. Pranajama
5. Pratjahara
6. Dharana
7. Dijana
8. Samadhi



Kaj so Jame?

Jama definira odnos praktikanta joge do okolice. Vse Jame in Nijame lahko prakticiramo na telesni, besedni in umski ravni. V trenutku, ko ne izvajamo nasilja nad okoljem smo telesno v skladu z Ahimso(1. Jama, ne- nasilje). Če naše besede še vedno posegajo v zasebnost drugih, če žalimo soljudi, potem Ahimse na besednem nivoju ne prakticiramo. S kultivacijo samega sebe praktikanti postopoma razvijamo bolj umirjen, spoštljiv način komunikacije. Sama evolucija pa posameznika lahko pripelje do te mere, da se tudi nasilni miselni procesi ne odvijajo več. Tako Ahimsa postane del vsakdana tistega, ki jo je izmojstril:-)

JAME:
- ne nasilje, AHIMSA
- resnicoljubje, SATJA
- ne pohlep, ASTEJA
- celibat oz nadzor čutil in strasti, BRAHMAČARJA
- ne kraja, APARIGRAHA



Nijama opisuje priporočljiv odnos jogija do sebe. Enako kot Jame tudi Nijame prakticiramo hkrati na treh ravne, telesni, besedni in mentalni.
NIJAME:
- čistoča, ŠAUČA
- zadovoljstvo, ŠANTOŠA
- samo nadzor, askeza, TAPAS
- samo študij, SVADHJAJA
- predanost (božanskemu), IŠVARA PRANIDHANA



Pa še kratek opis za okus preostalih šestih členov... :-)

Asana
Na začetku so služile kot orodje, da je jogi lahko bolj udobno sedel.
Pranajama
Ko je miren dih, se umiri tudi um...
Pratjahara
Nadzor nad čutili. Informacije ostajajo, a niso pomembne...
Dharana
Koncentracija uma na objekt. (opazovalec, opazovanec, opazovanje)
Dijana
Opazovanje spontano izgine, ostane občutek predmeta, ki je predmet sam...
Samadhi
Svet je kot na dlani...



Izredno pomemben del prakse so energetske zapore, bandhe. Z njihovo uporabo praksa pridobi veliko količino energije, ki nas očisti od znotraj. Smisel bandh je torej manipulacija z energetsko sliko praktikanta. Treba je razumeti, da je naš energetski potencial razpršen in le redko zbran v točki. Po obroku, se del našega potenciala usmeri v prebavo (to energijo imenujemo Samana), ko je obrok prebavljen, se aktivira energija izločanja Apana. Tok apane je usmerjen večinoma navzdol. Z aktivacijo korenske zapore, moola bandhe, se tok Apane usmeri navzgor.



Udijana bandha nadaljuje tisto, kar je moola bandha začela. Tok Apane in samane se tako usmeri navzgor. Navzgor je usmerjen tudi tok Prane, energije, ki vstopa v naše telo z vdihom.
Kaj početi s tem energetskim potencialom?
Točka tretjega očesa je koncept. Kamor gre naš pogled in pozornost, energija v telesu avtomatično potuje v tisto smer. S pozornostjo zgoraj na energijo delujemo podobno, kakor magnet privlači železo.



Namen prakse Hatha flow sadhana in Vinjasa flow sadhana je enak. V isti točki v prostoru in času želimo združiti telesno, energetsko, čustveno in mentalno doživljanje našega jaza. Tehnike pranajame so tiste, ki poskrbijo, da odvečni dejavniki postopoma odpadejo. V glavi ostane le mir. In ko razum molči in je občutek tisti, ki prevzame vajeti v svoje roke, smo resnični. In v tišini naše resničnosti se lažje zavemo svojih dejanj, besed,...



Tišina nam omogoči transformacijo. Lastnosti, ki jih postopamo razvijamo skozi prakso na joga blazini, postopoma napolnijo naš vsakdan.

Ni komentarjev:

Objavite komentar